Kjøpsbetingelser

Laster inn...

Hos Bodymod, prøver vi alltid å levere Pieces of identity til deg og alle som er interessert i kroppssmykker. Men vi misliker lange kjedelig tekster. Så vi prøvde å gjøre denne delen enkel å lese.

Frakt og håndtering

Vi strever etter å sende ut bestillinger innen 24 timer. Dette gjelder alle arbeidsdager*. Vi Prøver vårt best på å tjene deg gode leveringsmetoder. Du kan se hvilke og deres forventede leveringstid ved å klikke på denne linken. Du velger leveringsmetoden du foretrekker før betaling.
Noter deg at de forskjellige leveringsmetodene har forskjellig “cut- off- times”, og at vi alltid strever etter å prioritere disse tidene slik at maks antall kunder får deres pakker tilsendt så fort som mulig. Med “cut- off- time” mener vi at de forskjellige fraktleverandørene henter pakker på vårt varehus til forskjellige tider. Dermed plukker, pakker og sender vi til forskjellige tider slik at pakkene blir sendt ut med leverandørene så fort som mulig.

Merk deg at før vi kan gjøre klart og sende din bestilling, trenger vi klarering fra din valgte betalingsmetode. Vanligvis skjer dette innen noen sekunder, men vårt system kansellerer bestillingen din om betalingen ikke kommer igjennom innen en time.

*Vanlig arbeidsdager er dager vårt varehus er åpent og der leverandørene henter pakker fra varehuset. Dette er mandag til fredag, bortsett fra datoene du finner ved å klikke på denne linken.

Håndtering av personlig informasjon

For å lage en bestilling hos Bodymod, trenger vi en viss informasjon om deg. Slik som mailadresse, for å sende en bestillingsordre og en leveringsadresse for å sende pakken til deg. Dette er standarden og tillater oss å drive riktig salgsprosessering. Du trenger ikke å lage en konto på vårt nettside for å bestille din første pakke, men har du ikke en, vil en konto automatisk bli lagret når du handler på nettsiden for første gang. Påloggingsinformasjon er automatisk sendt til deg når den er blitt laget.
Fra denne kontoen kan du se all data vi har på deg, og du kan slette det til enhver tid.
Vi anbefaler deg likevel å beholde kontoen din, ettersom den kommer med noen fordeler. Kontoen lar deg holde oversikt over dine bestillinger og gjøre kundeservice enkelt, og du kan selv kontrollere abonnering på nyhetsbrev. Det koster deg ingenting.

I tillegg til informasjonen du gir oss, bruker vi også cookies og følger bevegelsene dine gjennom besøket ditt på vår nettside.
Cookies er primært brukt for at nettsider som vår skal fungere. Uten cookies, ville det vært umulig å huske hvilke artikler du har i handlekurven. Vi bruker den også til å analysere kunders holdninger og får å forbedre nettsidens brukervennlighet og optimalisere annonser. Så, ingenting å være redd for.
Til slutt, trenger vi også disse til å forebygge bedrageri. Dette er gjort av vår automatiske bedragerikontroll, som måler risikoer og spotter potensielle problemer med kontoer.

Vi strever etter å være fullstendig transparente med alle våre besøkende kunder. Derfor vil vi informere deg om at hvis du godtar visse informasjonskapsler, som Google, Facebook, Snapchat, Pinterest og TikTok, kan vi overføre noe informasjon. Dataene vi deler til disse vil bli maskert (<hashed>) før det blir gjennomført. Kort fortalt betyr det at vi aldri deler data om deg som noen mennesker kan få inblikk i. Dette er fordi vi krypterer dataene med en hash-nøkkel for din sikkerhet. Dataene vil vanligvis inkludere din e-post, navn, telefonnummer, hva som ble kjøpt og tidspunktet for kjøpet.
Noen ganger må vi imidlertid videreformidle data ukryptert. Dette kan til tider være en nødvendighet for alle nettbutikker. Vi må for eksempel videreformidle informasjonen din til posttjenesten du valgte å levere pakken til. Eller, i tilfelle av en politietterforskning, må vi kanskje overlevere salgsdata til politiet. Dette er alle områder utenfor vårt omfang, noe som er naturlig for enhver nettforhandler.

Så vit dette. Vi holder din informasjon trygt. Vi lagrer kun det vi trenger, og din data er kun tilgjengelig for medarbeidere som “trenger å vite” og er ikke delt til en tredjepart uten ditt samtykke. Vi lar ingen andre se eller bruke din data. Din data er lagret og støttet opp på krypterte servere og en fullt GDPR kompatibel.

Om du, på et eller annet tidspunkt, skulle ønske å vite hva vi har lagret på deg, ta kontakt så hjelper vi deg gledelig.

Returneringer, klager, og defekter

Når du handler på Bodymod, får du automatisk en 100 dagsreturnerings periode. Denne returneringsperioden er kalkulert fra dagen du mottar din bestilling.

Ikke åpne posene

Hygiene er en av topp- prioritering her hos Bodymod. Derfor selger vi aldri artikler som har vært i hendene til en annen kunde. Vi sender alle våre artikler i en gjennomsiktig tynn forseglet pakke, slik at du aldri mottar artikler som er blitt brukt av en fremmed.
På grunn av våre strenge hygieneregler, skal du vite at hvis du åpner den forseglede posen, kan ikke artiklene bli returnert. Det samme gjelder om du har modifisert posen på et vis. Derfor bør du alltid inspisere pakken forsiktig, før du åpner den. Vi håper du forstår hvorfor vi har slike sikkerhetspolicy, ettersom du ikke ville brukt piercingsmykker som en fremmed tidligere har brukt.
Du har likevel, selvfølgelig, to- års rett til å klage på produktet og bindende 6- måneders garanti i henhold til EU guidelines.
Om du finner et problem med produktet når du mottar pakken, så er det viktig at du dokumenterer det og kontakter oss før du åpner posen. Gi oss øyeblikket beskjed. Det betyr at om du ikke har rapportert noe problem innen 14 dager ved ankomst, anser vi pakken som sendt og i fullt fungerende orden.

Hvordan returnere

Ønsker du å returnere er kjøp, følg denne linken med instruksjoner på hvordan du gjør dette.
Merk deg at hvis du ønsker å returnere et produkt til oss, vær forsiktig på hvordan du sender den tilbake. Ikke bruk konvolutten/boksen du mottar bestilling i, om igjen. De er kun for engangs bruk og bør bli kastet rett i resirkuleringssøppla.
Boblene er ikke sterke nok til å tolerere flere sendinger heller.
Derfor vil det være best om du alltid bruker nye og trygge beskyttende pakninger når du returnerer artikler til oss. Avstå fra å bruke tynne papirkonvolutter, da de ikke beskytter godt nok. Godt pakkede kortbokser er vanligvis den beste måten.
Er en artikkel returnert til oss og skadet underveis, kan vi ikke godkjenne returneringen. I stedet må du sende inn en klage til postleverandøren du valgte til å returnere varen.
Merk deg at du som kunde alltid har ansvaret for kostnadene ved returnering pluss forsikring og sporing av artiklene som returneres til oss.

Refusjon

Returnerer du artikler til oss, er vi forpliktet til å refundere pengene fra kilden den kom fra. Det betyr at vi ikke kan sende til en annen konto enn det ble betalt fra. Vi refunderer vanligvis innen fem arbeidsdager.
Fra vi refunderer til deg, kan det ta alt fra noen minutter til en uke før det kommer det kommer inn på din konto. Dette kommer an på hvilken betalingsmetode du brukte og banken din.
Du mottar en mail som inneholder kreditnota når vi har fått gjennom refusjonen din. Dette kan du også se på kontoen din om mailen ikke gikk gjennom.
Har du ikke hørt fra oss i forhold til returneringen du sendte, sjekk sporingsnummeret ditt. Om den står som levert til oss, la tiden beskrevet over gå. Sjekk kontoen din på nettsiden vår, for å se om kreditnota har fått gjennom.
Har ikke returneringen ankommet oss, kan vi dessverre ikke gjøre noe for å få fart på prosessen.

Refusjon av fraktkosnader

Det er noen detaljer å ta hensyn til når det gjelder refusjon av fraktkostnader:

  • Hvis du bestiller produktene dine med en av våre standard forsendelsesmetoder (Prioritet), og velger å returnere hele kjøpet, har du rett til full refusjon av bestillingen din, inkludert de opprinnelige fraktkostnadene. Men hvis du har valgt en annen forsendelsesmetode enn Prioritet, kan vi ikke refundere deg den opprinnelige fraktkostnaden.
  • Hvis du har bestemt deg for å returnere noen varer, bør du vurdere grensen for gratis forsendelse hvis du fått rabatt eller gratis frakt basert på den totale ordreverdien. Etter at verdien av de returnerte varene er trukket fra den opprinnelige ordreverdien, kan den totale ordreverdien falle under grensen for gratis forsendelse. I så fall gjelder ikke rabatten eller gratis frakt, og du blir derfor ansvarlig for å betale for den opprinnelige fraktkostnaden.

Som nevnt tidligere, skal fraktkostnadene fra deg til vårt lager alltid betales av deg og vil derfor ikke bli refundert.

Produktdefekter

Om problemet oppstår etter du har åpnet den forseglede posen, vil vi løse problemet som en vanlig klage og behandle det etter dette. Merk deg at vi ikke dekker dekkeskader som er påført av sluttbruker, vi kan heller ikke hjelpe deg om du mister en kule eller andre artikler.

Det er opp til deg å passe på at du ikke skrur kulene/ låsene for hardt eller for svakt. Du kan ende opp med å ødelegge smykket eller miste en kule, som vi ikke står ansvarlig for.

Skal det være at du mottar et produkt med defekt, ikke returner det uten å ha snakket med kundeservice først. Returnering av defekte produkter må alltid bli forhåndsgodkjent. Mottar vi et defekt produkt som vårt team ikke har forhåndsgodkjent, regner vi med at det er ødelagt gjennom returneringen og dermed kvalifiserer det ikke som en faktisk returnering. Ingen refusjon blir gitt til slike saker.

Klager

Ønsker du å klage på våre beslutninger og brukerstøtte, meld inn din sak med ODR (Online Dispute Resolution Center). Dette er EU styrt, upartisk klagemyndighet som håndterer slike saker. Selvsagt, vi ville hatet at kundeservicen skal ende her, men vi føler oss forpliktet til å vise deg alternativer som du har foran deg.

Ikke- leverbare ordre

Det er alltid kundens ansvar å passe på at det er skrevet korrekt leveringsadresse og at adressen er kompatibel med postvesenets retningslinjer. Dette må gjøres når du legger inn bestillingen. Det er vanligvis ikke mulig å gjøre dette etter bestillingen er sendt inn.
Dette betyr at postkassen din ikke må være blokkert eller hindret slik at pakken ikke passer. Postkassen bør har hele adressen din og mottakers navn.
Er en bestilling ikke mulig å levere ut eller hentet på ditt nærmeste postkontor for en eller annen grunn, kan vi dessverre ikke akseptere standard returnering. Dermed vil vi måtte kansellere din bestilling minus returporto. Returporto er vanligvis 98 NOK for standardsending og 312 NOK for expresssending. Vi kan sende bestillingen til deg på nytt. Men da må du betale fraktgebyret for at vi kan sende den. I tilegg kommer det et gebyr som vi får fra posten som vi blir belastet med for å behandle returen (det er vanligvis det samme som fraktgebyret).

Bestilling og betaling

Vi prøver vårt beste på å få betalingsflowen så enkel som mulig. Vi prøver også å gi så mange relevante betalingsmetoder som mulig, ved å bruke de siste betalingsteknologiene, for å gjøre det enklere og tryggere.
Dette betyr at vi jobber tett med store betalingsbyråer i Europa, og sørger for at du får den høyeste kvalitet innen betalingssikkerhet.
Betaler du med kredittkort får du ikke fradrag på kortet din før bestillingen er sendt ut. Velger du andre betalingsmetoder, merk deg at det kan komme med et gebyr, som blir vist ved betalingen og at deres betalingsbetingelser er en felles enighet mellom du og dem. Har du spørsmål om betaling gjort gjennom en tredjepart (slik som fakturering, gebyr eller andre betalingsrelaterte problemer), kontakt de om du har spørsmål.

Produktinformasjon

Vi strever etter å gi den så grundig og presis produktinformasjon som mulig. Vi mener det er sunn fornuft å gi deg kunnskapen du trenger får å ta et informert valg og se alle detaljer før du kjøper noe. Merk deg at de fleste produkter har en detaljert produktbeskrivelse og en teknisk beskrivelse under fanen kalt “Tilleggsinformasjon”.
Materiale slik som stål, er ganske presise og det er sjeldent misledende informasjon om disse. Merk deg at noen ganger kan små variasjoner skje, spesielt når det kommer til de organiske godene.
Uansett, vi er mennesker, så vit at vi gjør vårt beste. Ikke nøl med å ta kontakt om du har spørsmål eller om du tror vi har gjort en feil.