BODYMODS VILKÅR OG BETINGELSER
Hos Bodymod gir vi deg og alle som elsker kroppssmykker inspirerende smykker som legger vekt på identitet. Vi ønsker imidlertid ikke å overvelde deg med lange, kjedelige lovtekster. Vi har derfor forsøkt å holde denne delen kortfattet og lett forståelig.
GENERELLE VILKÅR
Denne nettsiden drives og eies av Blue Monkeys In Space Ltd. Gjennom hele nettstedet refererer begrepene "Bodymod", "vi", "oss" og "vår" til Blue Monkeys In Space Ltd. Tilgang til og bruk av denne nettsiden og produktene, funksjonene og tjenestene som er tilgjengelige via dette nettstedet (samlet kalt "tjenestene") er underlagt følgende vilkår. Du godtar alle vilkårene og betingelsene ved å bruke tjenestene, som oppdateres jevnlig. Du kjøper som privatperson på vår nettside med mindre du har en skriftlig avtale om noe annet. Hvis du ønsker å kjøpe fra oss som profesjonell/bedrift, ikke nøl med å kontakte vår kundestøtte på [email protected] for mer informasjon.
SELSKAPETS IDENTITET
Blue Monkeys In Space Ltd.
The Firs, Flat Nru. 7,
Triq Gorg Borg Olivier
Tas-Sliema, SLM 1801
Malta
E-post: [email protected]
Organisasjonsnummer: C 94794
MVA-ID: MT26944223
Å LEGGE INN EN BESTILLING
For å legge inn en bestilling må du eie og ha en gyldig betalingsmåte som vi aksepterer. Anta at det oppstår uforutsette vanskeligheter eller at utilfredsstillende kredittinformasjon om betaleren innhentes etter aksept av bestillingen. Da vil vi ha retten til å kansellere den bekreftede bestillingen og være fritatt for ansvar.
Når du legger inn en bestilling på dette nettstedet, forplikter du deg til at alle opplysninger gitt til oss er korrekte og sanne, og at du er den lovlige brukeren av betalingsmetoden som ble brukt for å legge inn bestillingen din, og at saldoen er tilstrekkelige til å dekke kostnadene for bestillingen.
Når du legger inn en bestilling, vil du motta en e-post som bekrefter at vi har mottatt bestillingen din. Denne e-posten vil kun være en bekreftelse og må ikke betraktes som en ordrebekreftelse. En kontrakt mellom oss om kjøp av varene inntreffer først når din konto er belastet etterfulgt av din valgte betalingsmåte.
PRISER OG TILGJENGELIGHET
Våre priser er oppgitt på nettsiden vår og der endringer på disse vil også være oppgitt. Kontrakter som tidligere har trådt i kraft vil ikke bli påvirket av dette. Der det er aktuelt inkluderer prisene merverdiavgift (MVA) eller salgsavgift, men ekskluderer fraktkostnader.
Selv om vi gjør vårt beste for å sikre at all informasjon, detaljer, priser, beskrivelser og lagerbeholdningen som vises på Bodymod er korrekte, kan feil oppstå. Hvis vi oppdager en feil, vil vi informere deg om dette så fort som mulig og vil komme med et forslag til løsning som vi begge parter kan være enig om. Hvis vi allerede har mottatt betalingen din, men trenger å utstede en refusjon, vil refusjonen bli utstedt med den opprinnelige betalingsmetoden du benyttet deg av.
BETALING
Etter å ha mottatt bestillingen din, utfører vår betalingstjenesteleverandør en rutinemessig autorisasjonssjekk av betalingsmetoden din for å for å forsikre oss om at det er tilstrekkelige midler for å dekke bestillingen din. Bestillingen din vil være klar for teamet vårt å plukke og pakke når denne autorisasjonen er fullført. Din betalingsmåte vil bli debitert når bestillingen er klar til å sendes fra vårt lager. Hvis du betaler med et debetkort, vil betalingen vanligvis bli reservert på kontoen din i henhold til kortets vilkår inntil vi henter eller avslår betalingen.
Bodymod aksepterer kun betalingsmetodene som er tilgjengelige som siste steg ved utsjekking.
Hos Bodymod er betalingen din trygg og fullstendig kryptert med SSL og kun gjennom betalingsformidlere i verdensklasse, så du bør ikke ha noe å bekymre deg for.
LEVERANSE
Vi sender alle varer i sikker emballasje. Du kan velge ønsket leveringsmetode under kassen. Fraktkostnader vil avhenge av størrelsen på bestillingen din og leveringsbetingelsene. Vi dekker eventuelle skader på produktet under frakt og vil vanligvis sende deg en erstatning om nødvendig. Hvis du oppdager et problem med produktet ditt når du mottar det, er det viktig at du dokumenterer dette og kontakter oss før du åpner posen. Hvis du ennå ikke har rapportert noen produktfeil innen 14 dager etter ankomst, vil vi vurdere at de/den er levert i optimal stand.
Forsendelsestidene kan variere avhengig av tilgjengelighet, men vi bestreber oss på å sende bestillingen din innen 24 timer. Det gjelder alle vanlige virkedager*. Eventuelle foreslåtte eller viste leveringstider kan være gjenstand for uforutsette forsinkelser, som vi ikke er ansvarlige for.
Merk at forsendelsesmetodene har forskjellige "siste frist for bestilling". Vi prioriterer dem alltid slik at de fleste kunder får pakkene sine raskt. Med bestillingsfristen mener vi at de ulike fraktleverandørene henter pakkene på vårt lager til ulike tider. Derfor plukker, pakker og sender vi for å få flest mulig pakker sendt ut med hver leverandør, slik at vi kan betjene deg og andre kunder så raskt som mulig.
IKKE-LEVERBARE BESTILLINGER
Det er kundens ansvar å sørge for at vi har oppgitt korrekt leveringsadresse og at leveringsadressen fullt ut er i samsvar med postens retningslinjer for valg. Du må oppgi dette i perioden når du bestiller. Det er vanligvis umulig å gjøre det, men hvis du oppdager feil, kontakt vårt kundestøtteteam umiddelbart.
I tillegg må postkassen din være tilgjengelig og ha nok plass for at pakken kan leveres. Den skal angi hele adressen og vanligvis også ha mottakerens navn på.
Anta at en ordre av en eller annen grunn ikke kan leveres eller hentes av deg på et angitt hentested og dermed returneres til oss. I så fall kan vi dessverre ikke akseptere det som standard retur. Dette er fordi vi vil bli belastet ekstra av fraktselskapet for returen. I et slikt tilfelle må vi kansellere bestillingen og trekke fra returportoen. Returporto er vanligvis 98 kr for en standardforsendelse og 312 kr for ekspressforsendelser. Vi kan sende bestillingen til deg på nytt. Du må imidlertid betale fraktgebyret for at vi skal sende det igjen, pluss kostnadene posttjenestene belaster oss for å behandle returen (vanligvis det samme som fraktgebyret).
*Vårt lager er åpent på vanlige virkedager, og de ulike fraktoperatørene henter varene fra lageret fra mandag til fredag, bortsett fra datoene som er oppført via lenken her.
DEFEKTE VARER
Hvis det oppstår et problem etter åpning av den forseglede posen, vil vi behandle det som en vanlig klage på varen og prøve å hjelpe deg på best mulig måte. Vi dekker imidlertid ikke skader sluttbrukeren har forårsaket, og vi kan heller ikke hjelpe deg hvis du mister en kule, lås eller noen annen del av produktet. Du må sørge for at du ikke skrur på kulene/låsene for hardt eller for svakt. Du kan ende opp med å ødelegge smykket eller miste en del, noe vi ikke kan holdes ansvarlige for.
Hvis du mottar et defekt produkt, returnerer du det først etter å ha kontaktet vårt kundestøtteteam og fått godkjenning. Retur av defekte varer skal alltid forhåndsgodkjennes. Hvis vi mottar et defekt produkt som teamet vårt ikke har forhåndsgodkjent, antar vi at det gikk i stykker under returprosessen, og du vil da være ansvarlig for det og saken behandles etter dette.
ANGRERETT (RETURPOLICY)
Du har en lovfestet rett til å kansellere og returnere bestillingen din innen 14 dager etter at du har mottatt den uansett grunn og uten begrunnelse. Men siden vi har troen på produktene våre og ønsker å forsikre deg om at du er fornøyd med varen din, har vi utvidet denne returperioden til 100 dager fra den datoen varen har blitt sendt fra oss.
UNNTAK I ANGRERETTEN
De fleste av produktene våre sendes i individuelt forseglede poser. Det finnes ingen garanti for at en annen person ikke har brukt produktet før deg. Hvis du åpner, skader eller tukler med forseglingen, gjelder ikke angreretten lenger.
Vi håper du forstår hvorfor vi har en så streng sikkerhetspolicy, siden du ikke ønsker å bruke piercinger som en fremmed tidligere har brukt, da dette potensielt kan forårsake alvorlig helsefare.
HVORDAN KANSELLERE EN BESTILLING
Du kan kansellere en bestilling og gi oss beskjed om at du ønsker å returnere varen ved å gi oss en tydelig melding om at du ønsker å kansellere. Dette kan gjøres ved at du sender et brev eller en e-post som informerer oss om at du angrer på kjøpet til Bodymod, Stapelholmer Weg 28-30, 24963 Tarp, Tyskland, eller [email protected]. Du kan ikke kansellere bestillingen ved å nekte å motta den. Som et alternativ, kan du bruke det juridiske skjemaet for standard retur, som er tilgjengelig på sluttdelen av vilkårene, selv om dette ikke er påkrevd.
VED DEFEKT VARE
Trenger du hjelp med et produkt, vennligst kontakt oss innen en rimelig tid på forhånd, slik at vi kan finne en passende løsning for deg raskt. Vi anbefaler deg å ikke utsette dette, spesielt hvis produktet har blitt skadet under frakt. Kontakter du oss innen 14 dager etter ankomst vil det alltid bli sett på som rimelig.
REFUSJONSBEREGNING
Ved full retur av hele bestillingen, vil du motta total refusjon, som også inkluderer den opprinnelige fraktkostnaden. Velger du en annen forsendelsesmåte enn vår standard fraktmetode (Standard Posten), vil refusjonen beregnes ut ifra de returnerte produktene. Hvis du kun returnerer noen av dine kjøpte varer, vil du ikke få refundert fraktkostnaden. Eventuelle rabatter som kan ha blitt brukt på grunn av bestillingenes spesifikke kombinasjon kan også gå tapt og trekkes fra refusjonen ved delvis retur. Det inkluderer gratis frakt som kan ha blitt gitt på grunn av den opprinnelige bestillingsverdien.
RETUREMBALLASJE
Vær forsiktig med hvordan du sender den tilbake. Unngå å bruke konvolutten eller pakken du mottok varene i. De er strengt tatt til engangsbruk og bør legges direkte i en gjenvinningsbeholder. Konvoluttene er ikke sterke nok til å håndtere flere forsendelser og er designet for å resirkuleres.
Derfor er det alltid best å bruke ny og beskyttende emballasje som er sikkert når du returnerer varer til oss. Vennligst avstå fra å bruke tynne papirkonvolutter da de ikke er effektive nok. Godt polstrede pappesker er vanligvis den beste løsningen.
Hvis en vare returneres til oss og skades under returtransporten, kan vi ikke akseptere returen. Som et alternativ, må du sende inn et krav til posttjenesten du valgte som avsender.
Merk deg at du som kunde alltid er ansvarlig for kostnaden for returen pluss forsikring og sporing av varene som returneres til oss.
REFUSJON AV MIDLER
Med enhver refusjon er vi alltid forpliktet til å refundere pengene til den opprinnelige kilden. Dette betyr at vi ikke kan endre bankkontoen knyttet til refusjonen. Vi behandler vanligvis enhver refusjon innen fem virkedager. Tiden det tar fra prosessen med å refundere starter til beløpet når deg, kan variere fra noen sekunder til en uke. Dette avhenger av betalingsmåten du har valgt og bankens behandlingstid.
KLAGER
Vi strever alltid etter å gjøre våre kunder fornøyde. Med dette ønsker vi alltid å finne en løsning med deg direkte. Så ikke hold tilbake hvis du har noe å klage over, forslag eller kommentarer.
Alternativt kan du også kontakte ditt lokale tvisteløsningsorgan:
Hvis du befinner deg i EU og ikke i USA, er det organet kjent som ODR (Online Dispute Resolution Center). Det er en EU-styrt, upartisk klagemyndighet som behandler slike saker.
LINKING TIL BODYMOD
Du kan koble til nettstedet vårt, forutsatt at du gjør det rettferdig og lovlig og ikke skader vårt rykte eller drar nytte av det. Likevel må du ikke opprette lenker på en slik måte at det antyder noen form for assosiasjon, godkjenning eller godkjenning fra vår side der den ikke eksisterer.
Du må ikke opprette lenker fra noen nettsider du ikke eier.
Denne nettsiden må ikke være innrammet/avbildet på noen annen nettside. Vi forbeholder oss retten til å trekke tilbake tillatelser uten varsel.
FRASKRIVELSE
Hvis du bryter disse betingelsene og vi ikke gjør noe med dem, vil vi fortsatt ha rett til å bruke våre rettigheter og rettsmidler i enhver annen situasjon der du bryter disse betingelsene.
TILGJENGELIGHET
Tilgang til dette nettstedet er midlertidig tillatt, og vi har rett til å trekke tilbake eller endre tjenestene uten varsel. Vi vil ikke være ansvarlige hvis, av en eller annen grunn, dette nettstedet er utilgjengelig til enhver tid eller i en hvilken som helst periode. Noen ganger kan vi begrense tilgangen til noen deler av eller hele nettstedet.
Dette nettstedet inneholder også lenker til andre nettsteder ("Andre nettsteder") som vi ikke driver. Blue Monkeys In Space Ltd. har ingen kontroll over “de andre nettstedene” og påtar seg intet ansvar for dem eller for tap eller skade som kan oppstå ved bruk av dem. Ditt bruk av “de andre nettstedene” vil være underlagt vilkårene på hvert slikt nettsted.
ANSVARSFRASKRIVELSE
Alt som vises på dette nettstedet kan ikke gi noen betingelser eller garantier angående nøyaktigheten. Med mindre annet er oppgitt i den fulle utstrekning loven tillater, ekskluderer vi og våre leverandører, innholdsleverandører og annonsører alle betingelser, garantier og andre vilkår som ellers kan være underforstått av lov, felles lov eller rett om rettferdighet og skal ikke være ansvarlig for eventuelle skader, inkludert, uten begrensning til direkte, indirekte, følgeskader, spesielle, straffeskader eller tilfeldige skader, eller skader for tap av bruk, fortjeneste, data eller andre immaterielle eiendeler, skade på omdømme, eller kostnadene ved anskaffelse av erstatningsvarer, som oppstår som følge av eller relatert til bruk, svikt i bruksevnen, ytelse eller feil på dette nettstedet eller andre tilknyttede sider og alt materiale som er publisert om dem, uavhengig av om slike skader var forutsigbare eller oppstår innenfor rammene av kontrakt, erstatningsrett, rettferdighet, restitusjon, ved lov, ved vanlig lov eller på annen måte. Dette påvirker ikke Blue Monkeys In Space Ltds ansvar for død eller personskade som oppstår som følge av uaktsomhet, villedende fremstilling, uriktig fremstilling av en vesentlig forhold, eller noe annet ansvar som ikke kan utelukkes eller begrenses i henhold til gjeldende lov.
EKSTRA VERKTØY OG TJENESTER
Vi kan gi deg tilgang til tredjepartsverktøy som vi verken overvåker eller har kontroll eller inndata på. Dette kan inkludere tjenester som kan spore pakken din.
Du forstår og godtar at vi gir deg tilgang til slike verktøy "som de er" og "som er tilgjengelige" uten noen garantier, representasjoner eller betingelser av noe slag og uten noen godkjenning. Vi skal ikke ha noe ansvar som oppstår fra eller relatert til din bruk av valgfrie tredjepartsverktøy.
All bruk av deg av valgfrie verktøy som tilbys gjennom nettstedet er helt på egen risiko og eget skjønn. Du bør alltid sørge for at du er kjent med og aksepterer vilkårene for verktøyene som leveres av tredjepartsleverandøren(e).
I fremtiden kan vi også tilby nye tjenester og/eller funksjoner gjennom nettstedet (inkludert frigjøring av nye verktøy og ressurser). Slike nye funksjoner eller tjenester skal også være underlagt disse vilkårene og betingelsene.
LOVVALG
Disse vilkårene og betingelsene skal styres av og tolkes i henhold til lovene på Malta.
HÅNDTERING AV PERSONOPPLYSNINGER
For å legge inn en bestilling hos Bodymod trenger vi visse opplysninger om deg. Dette må være e-posten din for å sende deg ordrebekreftelsen og leveringsadressen din for å sende deg varene. Disse er standarder og gir oss god slagbehandling og regnskap. Du trenger ikke opprette en konto på nettsiden vår for å legge inn din første bestilling, men hvis du ikke har en, opprettes det automatisk en konto for deg når du handler på siden vår. Påloggingsinformasjonen sendes automatisk til deg etter at den er opprettet.
Fra denne kontoen kan du se dataene vi har om deg og slette dem når som helst.
Vi anbefaler imidlertid å beholde kontoen, siden det er noen fordeler med det. Den lar deg spore bestillingene dine og forenkle kundestøtten, og du kan kontrollere nyhetsbrevabonnementene dine. Og det koster deg ikke en krone.
I tillegg til informasjonen du oppgir, bruker vi også informasjonskapsler og sporer atferden din gjennom hele besøket.
Informasjonskapsler brukes først og fremst for å få nettsteder som våre til å fungere. Med dem er det mulig å huske hvilke varer du har i handlekurven. Vi bruker dem også til å analysere brukeratferd, forbedre nettstedets brukervennlighet og optimalisere annonser. Så det er ingenting å bekymre seg over.
Til slutt trenger vi også disse for å forhindre svindel. Dette gjennomføres av vår automatiserte svindelkontroll, som måler risikoet og oppdager potensielle problemer på kontoen.
Vi streber etter å være fullstendig transparente med alle våre besøkende. Derfor kan vi overføre noe informasjon hvis du godtar visse informasjonskapsler, som Google, Facebook, Snapchat, Pinterest og TikTok. Dataene til disse vil bli maskert (<hashed>) før du overføres. Kort sagt deler vi aldri data om deg som alle kan lese. Vi krypterer dataene med en hash-nøkkel for din sikkerhet. Dataene inkluderer vanligvis e-post, navn, telefonnummer, hva du kjøpte og når.
Noen ganger må vi imidlertid videreformidle data ukryptert. Det kan til tider være en nødvendighet for alle nettbutikker. For eksempel må vi videreformidle informasjonen din til posttjenesten du valgte å levere pakken. Ved politietterforskning må vi kanskje overlevere salgsdata til politiet. Disse delene er utenfor vårt omfang, noe som er naturlig for enhver nettforhandler.
Så bemerk deg dette: Vi holder dataene dine trygge. Vi lagrer kun det vi trenger, og dataene dine er kun tilgjengelige for "need-to-know" ansatte og ikke utlevert til noen tredjepart uten ditt samtykke. Dermed vil vi bare la deg se eller bruke dataene dine. Dataene dine lagres og sikkerhetskopieres på krypterte europeiske servere og er fullstendig GDPR-kompatible.
Hvis du på noe tidspunkt ønsker å vite hva vi har lagret om deg, vennligst ta kontakt, så hjelper vi gjerne.
VÅRE RETTIGHETER
På denne siden kan du når som helst se siste versjon av vilkårene og betingelsene.
Etter eget skjønn forbeholder vi oss retten til å oppdatere, endre eller fjerne noen del av disse vilkårene og betingelsene ved å legge ut oppdateringer og endringer på nettstedet vårt. Det er ditt ansvar å sjekke og være oppdatert på endringene med jevne mellomrom. Hvis du fortsetter å få tilgang til og bruke nettstedet vårt eller tjenestene våre etter at vi har oppdatert vilkårene og betingelsene, regnes det som at du samtykker disse endringene fra din side.
STANDARD RETURSKJEMA
"Til: Bodymod, Stapelholmer Weg 28-30, 24963, Tarp, Tyskland
Jeg/vi ønsker å gjøre angreretten gjeldende for min kjøpsavtale for følgende produkter bestilt xx/xx-xxxx og mottatt xx/xx-xxxx: (Sett inn navn på produktene). Vennlig hilsen (kundens navn, adresse, ordrenummer, signatur, dato)"
Hvis du har ytterligere spørsmål om vilkårene og betingelsene, ber vi deg vennligst sende oss en e-post.
Har du fortsatt spørsmål? Finn mer informasjon om Bodymod Support